7 Şubat 2010 Pazar

KPSS konu ve ağırlıklarının dağılımı



KPSS SORU AĞIRLIKLARI ve KONU
DAĞILIMLARI

GENEL
YETENEK





YAK.
AĞIRLIK %





YAK.
AĞIRLIK %


1) TÜRKÇE


%50


2) MATEMATİK


%50


a) Sözcük
Bilgisi


%5


a) Sayılarla İşlem
Yapma


%10


b) Dil
Bilgisi


%10


b) Matematiksel İlişkilerden
Yararlanma


%10


c) Anlatım
Özellikleri


%5


c) Problem
Çözme


%20


d) Okuduğunu
anlama


%30


d) Temel Geometri Bilgilerinden
Yararlanma


%5








e) Tablo, Grafik Okuma ve
Yorumlama


%5



GENEL
KÜLTÜR


1) ATATÜRK
İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ


%40


3) TEMEL YURTTAŞLIK
BİLGİSİ


%15


a) III. Selim´den itibaren Türk
İnkılabını hazırlayan etkenler


%5


a) Hukuk başlangıcı ve genel kamu
hukuku, devletler umumi hukuku ve özel hukuku


%5


b) Ulusal Kurtuluş
Savaşı


%10


b) Anayasa
Hukuku


%5


c) Atatürk İlke ve İnkılapları


%15


c) İdare
hukuku


%5


d) Atatürk Dönemi: İç Olaylar
ve Dış Politika


%10








3) TÜRKİYE
COĞRAFYASI


%30


5) TÜRK KÜLTÜR VE
MEDENİYETLERİ


%10


a) Türkiye´nin fiziki
özellikleri


%5


a) Selçuklular ve önceki
dönem


%5


b) Türkiye´nin beşeri
özellikleri


%5


b) Osmanlılar
Dönemi


%5


c) Türkiye´nin ekonomik
özellikleri


%20









EĞİTİM
BİLİMLERİ


1) EĞİTİM
PSİKOLOJİSİ


%50


2) PROGRAM GELİŞTİRME VE
ÖĞRETİM


%35


a) Gelişim
Psikolojisi


%10


a) Program
Geliştirme


%10


b) Öğrenme
Psikolojisi


%25


b) Öğretim
Metotları


%25


c) Ölçme-
Değerlendirme


%15


3) REHBERLİK


%15